Nyheter/blogg

Åsmodell 2021 och 2022 Polaris har den nya TSS-21 sekundären. Denna nya sekundär ska vara reaktions snabbare än den tidigare TSS-04 tack vare större rullar som ger mindre friktion. Nu har vi SSI variator kit med helixar för dom nya större rullarna.

Maskinen fungerade mycket bra här uppe och är verkligen lättkörd. SSIs midelevation topp som sitter på denna skoter hjälper verkligen till att behålla kraften i motorn i dom riktigt branta och höga backarna som Rubensvägg.

Denna maskin fick en sin framvagn bytt på parkeringen i Riksgränsen. ALTernativ impact framvagn ger blandanat bättre markfrigång då båda rören under ä uppåtvinklade. En annan fördel är att kullederna oftast böjer sig istället för a-armen vid en påkörning.

166,5 hp ger Khaosen med SSI topp med midelevation förbränningsrum vi la även på lite extra soppa på toppen med en PC5:a. Detta är en effekt ökning på ca: 7 hk mot orginal. Vi körde med 98 oktanig bensin.

Vi svarvar av skivorna och ersätter rullhållarna med lättvikts typ från ZRP. Sedan balanserar vi variatorerna. Detta minskar den roterande massan med ca: 0,4 kg Vi kommer lägga ut dessa till försäljning på hemsidan.

Vi bromsar Polaris Matryx Assault 650 2021, maskinen har nu 50 mil på mätaren och är garanterat inkörd. Denna maskin har verkligen släppt och ger nu hela 137 HK. Vid flera upprepade bromsningar efter varandra landar effekten på strax över 135 hp!